Środa, 15 marca. Design Scripting. Java. Software Development & Design. Media

IMG_20170315_101132experienceIMG_20170315_093403

Web Scripting z Willem Marksem – Design Principles: The Philosophy of UX (user experience). Rozpoczynamy od wstępnej prezentacji na tablicy interaktywnej dotyczącej tego jak ludzie reagują na obrazy, teksty i inne media prezentowane na stronie internetowej. Kolorystyka, wielkość czcionki, położenie elementów niezależnie od treści ma decydujące znaczenie w odbiorze witryny. Musimy sobie zdawać z tego sprawę, jeżeli chcemy, aby nasza pieczołowicie wypieszczona strona zainteresowała innych na tyle, aby chcieli z niej korzystać – to podstawowe zadanie web designera. Możemy świetnie znać języki html, css, php, ale strona nie będzie cieszyć się zainteresowaniem, bez dobrego design’u. Obecnych pięciu uczniów – wszyscy zainteresowani (w międzyczasie dochodzi jeden – nie podaje powodów spóźnienia). W trakcie prezentacji uczniowie dyskutują z nauczycielem nad prezentowanym materiałem.

IMG_20170315_113122IMG_20170315_113058IMG_20170315_113104

Kolejne zajęcia dotyczyły programowania w języku java. Nowa grupa (tym razem 10 osób), nowy prowadzący, nowe zadania. Proces edukacyjny podobny – prezentacja kodu na ekranie, omówienie, zadania dla uczniów.

I znowu Will Marks – kontynuacja projektowania stron internetowych (nazwa przedmiotu – Software Development & Design).  Pracujemy ciągle nad tym samym, ale z różnych punktów widzenia – nawet psychologia ma tutaj zastosowanie. Na jednych zajęciach więcej kodowania, na innych strona wizualna. Inne zajęcia odnoszą się do strony klienta,  inne do strony serwerowej.

IMG_20170313_155439IMG_20170313_161616 IMG_20170306_114228

Kolejne zajęcia w tym dniu (czwarte już) z Sarą Hutchinson – tym razem to uczniowie pracują. Każda grupa przygotowuje kampanię reklamową produktu. Przygotowują plakaty, filmy itp. Nie są to kampanie teoretyczne, wymyślone, ale przygotowywane dla istniejących firm. Najlepsze projekty zostaną przedstawione zamawiającemu i być może zostaną wykorzystane. Nauczyciel rozmawia z nimi, komentuje przygotowane projekty, szkice, przemyślenia młodzieży, sugeruje rozwiązania. Użyte oprogramowanie Final Cut Pro, Adobe Premiere, Power Point, Excel.