Dzień 13

Rawenna – miasto mozaiki…

W dniu dzisiejszym wyruszyliśmy na wycieczkę do Rawenny. W Rawennie można podziwiać najpiękniejsze wczesnochrześcijańskie mozaiki na świecie. W mieście znajduje się 8 obiektów wpisanych na listę zabytków UNESCO. Po godzinnej podróży pociągiem rozpoczęliśmy zwiedzanie od obejrzenia Bazyliki św. Jana Ewangelisty i znajdujących się w niej zachowanych mozaik. Od pani przewodnik dowiedzieliśmy się, że Rawenna powstała na bagnach, stąd inne zdobienia niż mozaiki nie mogłyby przetrwać w panującym tu wilgotnym klimacie. Następnie zobaczyliśmy kościół Sant Apollinare Nuovo i udaliśmy się do ruin pałacu Teodoryka, gdzie wyeksponowane są liczne odnalezione na terenie Rawenny mozaiki, pochodzące z prywatnych willi rzymskiej arystokracji. Dalej udaliśmy się do Bazyliki św. Franciszka, gdzie znajduje się jedyna, udostępniona dla turystów krypta, co ciekawe wypełniona wodą, w której pływają ryby! Kolejnym punktem naszej wycieczki było Mauzoleum Dantego Alighieri, włoskiego poety, filozofa i polityka okresu średniowiecza. Zwiedzanie zakończyliśmy na Piazza del Popolo, centralnym placu Rawenny. Zainteresowani mogli zobaczyć jeszcze z zewnątrz Bazylikę św. Witalisa.