Dzień 1

Po porannym zapełnieniu brzuchów polskimi parówkami z Biedry wyruszyliśmy na podbój Rimini. Autobusem linii 11 dotarliśmy do historycznego centrum miasta. Zwiedzanie zaczęliśmy od Katedry Malatestiano. Katedrę wybudował władca Rimini na dowód uczucia dla swojej żony. Jest ona całkiem inna od naszych świątyń, mimo że jest to Kościół katolicki, nie ma w nim typowych symboli religijnych. Następnie udaliśmy się na Piazza Cavour- jeden z centralnych placów Rimini. Zobaczyliśmy gmach Biblioteki Gambalungha oraz starożytny Targ Rybny, gdzie obecnie sprzedawane są kwiaty. Następnym punktem naszej wycieczki był Plac Trzech Męczenników z pomnikiem Juliusza Cezara, który upamiętnia słynne słowa : „Alea iacta est”. Otoczony sklepami kawiarniami oraz restauracjami pełni funkcję miejsca spotkań mieszkańców i turystów.Ostatnim punktem wycieczki był Łuk Augusta ,najstarszy łuk triumfalny na świecie, wzniesiony w 27 roku p.n.e. Po zwiedzaniu miasta udaliśmy się do biura Sistema Turismo, firmy organizującej nasze praktyki zawodowe. Przedstawiono nam program praktyk i wycieczek, które na nas czekają. Dostaliśmy również pakiet powitalny, który składał się z mapy miasta, dzienniczka praktyk i rozkładu jazdy komunikacji miejskiej.

Po południu odbyły się pierwsze wizyty w firmach, w których będziemy odbywać praktyki. Poznałyśmy swoją drogę do pracy, którą przyjdzie nam pokonywać codziennie. Zapoznałyśmy się ze swoimi opiekunami praktyk oraz innymi pracownikami. Poznałyśmy swoje obowiązki i przepisy obowiązujące w miejscu pracy. Zaczynamy od jutra. Trzymajcie kciuki!